במציאות של היום זה סוג של הכרחי שיהיה אתר אינטרנט לעסק שלך (לא משנה אם העסק הוא קטן או גדול). אתר מעוצב היטב יכול לעזור לך למשוך לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים, לספק מידע שנחוץ ללקוחות שלך, ולהציג את השירותים או המוצרים שלך. יחד עם זאת, עם הצפה כזו גדולה של אתרים, קשה לבלוט ולהימצא […]
במציאות של היום זה סוג של הכרחי שיהיה אתר אינטרנט לעסק שלך (לא משנה אם העסק הוא קטן או גדול). אתר מעוצב היטב יכול לעזור לך למשוך לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים, לספק מידע שנחוץ ללקוחות שלך, ולהציג את השירותים או המוצרים שלך. יחד עם זאת, עם הצפה כזו גדולה של אתרים, קשה לבלוט ולהימצא במנוע החיפוש ע"י לקוחות פוטנציאלים.
בכדי שתוכל לצלוח בנית אתר אינטרנט, חשוב להיות לדעת ולהשאר מעודכן בפרקטיקות הטובות ביותר בשביל לעצב, לפתח ולקדם את האתר שלך. המדריך המקיף שלנו יכיל את הנקודות החשובות ביותר שכל חברת בניית אתרים צריכה לקחת בחשבון כאשר הם בונים את האתר שלך, כולל רספונציביות האתר, חווית משתמש (UX), קידום אורגני (SEO), נגישות, ועיצוב האתר. אם תצמדו לסעיפים ההבאים אז תוכלו ליצור אתר שהוא אפיקטיבי לעסק שלך, ידידותי למשתמש, ועם אופטימיזציה למנוע החיפוש (כלומר מקודם בגוגל).
רוב הגלישה היום מתבצעת באמצעות הסמארטפון וזו עובדה מוכחת, חובה! שהאתר שלך ייראה ויתפקד כמו שצריך בכל סוג מסך, כולל מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים. כלומר כאשר אתם עוד רק מעצבים את האתר, חייב לדאוג לשיטות עיצוב ופיתוח עם עיצוב רספונסיבי, לדוגמה Flexbox או/ו Grid Layout ועבודה עם Media Queries (שיטת עבוד עם CSS שעובדת על נקודות "קיפול" העיצוב - לדוגמה מתחת ל800 פיקס האתר הופך למובייל)
שיטות אלו יבטיחו שהאתר שלך יתאים את עצמו אוטומטית לגודל ולכיוון (לאורך או לרוחב) המסך של המשתמש.
לעיצוב רספונסיבי יש יתרונות רבים. קודם כל, זה מאפשר לגשת לאתר שלך בקלות על ידי משתמשים בכל סוג מסך, וזה חובה בהתחשב בכך שרוב המשתמשים גולשים מכמה סוגי מסכים במהלך היום. שנית, זה משפר את חווית המשתמש, מכיוון שמשתמשים יכולים לגשת לאתר שלך ולתוכן שלו מבלי להגדיל או להתקרב כדי לקרוא טקסט או ללחוץ על כפתורים קטנים. שלישית, זה יכול לשפר את הדירוג שלך במנוע החיפוש, מכיוון שגוגל ומנועי חיפוש אחרים נותנים כעת עדיפות לאתרים המותאמים לנייד בתוצאות החיפוש שלהם.
כדי ליישם עיצוב רספונסיבי, סוכנויות פיתוח אתרים צריכות להשתמש בפריסת רשת גמישה, שבה תוכן האתר מאורגן בעמודות המתאימות אוטומטית לגודל המסך של המשתמש. עליהם להשתמש גם בשאילתות מדיה, שהן קטעי קוד CSS שמחילים סגנונות שונים על האתר בהתאם לגודל המסך ולכיוון. לדוגמה, שאילתת מדיה עשויה לציין שטקסט מסוים צריך להיות גדול יותר בסמארטפון מאשר במחשב שולחני.
לעיצוב חווית משתמש (עיצוב אתרים) יש כמה יתרונות. הראשון בהם הוא הברור ביותר - הוא יכול לשפר את חוויתו של המשתמש באתר, להקל עליו ולגרום לו לחוויה כיפית וקלילה. השני והעוד יותר חשוב הוא להגביר את ההתכנות של המשתמש לייצר המרה, בין אם מדובר על רכישה ובין אם מדובר על מילוי טופס, UX טוב הוא בין היחידים שיכול לשפר את האחוז שתקבלו לקוח חדש לעסק שלכם. היתרון השלישי הוא שמעצב UX יכול להפחית את מספר המשתמשים אשר נוטשים את האתר לפני ביצוע יצירת קשר או רכישה. כלומר כל אלה יכולים להרחיב את הפעילות העסקית שלכם ולייצר לכם רווח.
בכדי לייצר תהליך מלא של עיצוב חווית משתמש, על הסוכנות הדיגיטלית שמייצרת את הפרויקט לערוך מחקר על מנת להבין את הצרכים, המטרות וההעדפות של קהל היעד של האתר/העסק. חברת הפיתוח צריכה לייצר אפיון ויזואלי (wireframes) ולייצר אבטיפוס של חווית השימוש שיכלול את מבנה האתר והפריסה (layout) שלו. כל זאת מבוצע באמצעות תוכנה ייעודית לעיצוב אתרים כמו Figma, Adobe XD, InVision ודומיהם. אחרי סיום שלב העיצוב עליהם לדגום את העיצוב עם משתמשים אמיתיים, לשנות בהתאם לפידבק ואז לייצר ולפתח.
התחשבות בקידום האתר שאותו בונים עוד בשלב העיצוב, יעזור לך להבטיח שהאתר שלך יהיה מדורג יותר במנוע החיפוש ויקל על לקוחות פוטנציאלים למצוא אותך בדף התוצאות. בשלב שאין עוד עיצוב מוכן צריך כבר למצוא מילות מפתח הקשורות לתחום העיסוק של העסק בכדי להבנות מילים אלה בתוכן של האתר. בנוסף תכנות נכון יעזור לאתר להיות מהיר, קל לניווט וללא תקלות טכניות כמו קישורים שבורים, כפילויות של תוכן ועוד...
לSEO יש מספר יתרונות. הראשון שבהם הוא שזה יכול לשפר את הדירוג שלכם במנוע החיפוש במילות מפתח הקשורות לעסק. השני הוא שזה יכול להגביר את כמות המבקרים האורגניים באתר בזכות העובדה שהאתר שלך מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש. השלישי הוא שהתהליך יכול לשפר את חווית השימוש בכך שהלקוחות יצליחו לנווט יותר בקלות באתר.
חוץ מחווית משתמש מעולה, קידום אורגני ועיצוב רספונסיבי יש את עניין הנגישות. נגישות מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות להשתמש באתר גם כן. תהליך זה דורש עיצוב ופיתוח האתר בצורה שתאפשר לאנשים עם מוגבלויות לקבל גישה ולהשתמש בתוכן ובפיצרים של האתר. חברות לפיתוח אתרים צריכים לפתח את האתרים שלהם לפי WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) כאשר הן מעצבות ומפתחות את האתרים.
WCAG הן בעצם הנחיות וסטנדרטים לפיתוח האתר בצורה שתתחשב באנשים עם מוגבליות ותאפשר נגישות תקינה לתוכן האתר. לדוגמה אתר עם המון הבהובים יכולים לגרום להתקף אפילפסיה (וזו רק דוגמה אחת מני רבות). עוד אחת מההנחיות היא להזין Alt text בתמונות, דבר זה יאפשר למוגבלי ראיה לשמוע מה יש בעצם בתמונה. במידה ומבצעים את כל ההנחיות בתקן זה, כלל המשתמשים באתר יוכלו להינות מחווית משתמש טובה יותר ובעל האתר יוכל להינות מקידומו של האתר בגוגל + ממשתמשים חדשים באתר.
עיצוב הUI באתר מהווה גורם מכריע ביצירת חווית שימוש חיובות ומשיכה של לקוחות פוטנציאלים לאתר. עיצוב אפקטיבי מצריך שימוש נכון בצבעים, בטיפוגרפיה (פונטים וכו), בתמונות ובאלמנטים נוספים בכדי ליצור ויזואליות שתמיר לקוח מאחד שסתם הסתכל לאחד שביצע יצירת קשר או רכישה.
חברת בנית אתרים טובה צריכה לסנכרן את כל התהליך עם הלקוח בכדי לייצר עיצוב ויזואלי שמתממשק עם המיתוג והמותג של הלקוח וכמובן עם יעדיו של הלקוח. החל מבחירת סט הצבעים ועד לבחירת הפונטים והתמונות הכל צריך לעבור דרך הלקוח. דבר נוסף חשוב מאוד, גם הלקוח וגם חברת הפיתוח צריכים לוודא שהעיצוב הוא עקבי על כל דפי האתר ושהעיצוב מעביר את המסר והזהות של המיזם או החברה.
לסיכום:
אם לעקוב אחר כלל ההנחיות במדריך זה, תוכלו למצוא חברת פיתוח ועיצוב לעסק שלכם ולוודא שכל הסעיפים במדריך זה מתבצעים (כלומר לעקוב אחר ביצוע העיצוב והפיתוח ולוודא שהפרויקט לשלכם מתבצע בצורה נכונה). תוכלו לקבל אתר אפקטיבי, ממיר, אופטימלי לקידום אתרים והכל בכדי שהאתר יצליח לשרת את המטרה לשמה הוא הוקם וכמובן להתקדם יפה במנוע החיפוש. בהצלחה העולם הדיגיטלי!